Samarbejde med forældre

Forældrene er en helt afgørende ressource og samarbejdspartner. Den gensidige udveksling af viden om barnet, har stor betydning for at vi voksne i fællesskab lykkes med at skabe helhed, tryghed og kontinuitet i barnets tidlige barndom.

I forbindelse med opstarten af samarbejdet med nye familier er det vigtigt for os at få afstemt gensidige forventninger til samarbejdet. Forældrene skal have kendskab til og indsigt i vuggestuens pædagogiske praksis og kerneopgave for at kunne bidrage aktivt og konstruktivt til samarbejdet samt for at kende barnets dagligdag i vuggestuen.

I løbet af en uge formidler vuggestuen om aktuelle aktiviteter og pædagogiske emner i enten skrift, tale eller billeder på kommunikationsplatformen Aula, samt i dialogen ved afleveringer og afhentninger af barnet. Dette fungerer som den overordnede ramme for samarbejdet. Det er afgørende, at der etableres en åben og tryg relation mellem forældre og husets personale, for at det bliver nemt ,også at sige det der kan være svært.