Fuldtid og deltid

Du kan vælge mellem pasning på fuldtid eller deltid i vores dagtilbud og dermed kan du vælge den ordning, der passer dit barn og jeres familie bedst.

Vi tilbyder tre ordninger:

• Pasning på deltid: 25 timer pr. uge.
  • Pasning på deltid: 30 timer pr. uge for forældre der afholder fravær efter barselsloven
  • Pasning på fuldtid: 51,5 timer pr. uge.

Man betaler for den ordning, man vælger. Taksten for 25 timer er således lavere end taksten for 30 timer. Hvis du vælger en deltidsplads, skal du aflevere en mødeplan til dagtilbuddet. Du skal oplyse dagtilbuddet om dit barns komme- og gåtider med mindst 1 måneders varsel, og du skal lave planen for 2 uger ad gangen. Dagtilbuddet planlægger personalets arbejdstid efter, hvornår børnene er der, og derfor er det vigtigt, at du overholder de aftalte tidspunkter.

Du har mulighed for at placere timerne i en 2-ugers plan, så du fx bruger 16 timer den ene uge og 34 timer den anden uge. Du kan frit placere timerne inden for dagtilbuddets åbningstid.Du kan ikke spare timer op, hvis du holder dit barn hjemme en dag, hvor dit barn efter mødeplanen skulle være kommet. Du kan heller ikke spare timer op, når dit barn holder ferie, hvis dit barn er syg, eller hvis der er helligdage og ferielukket.Hvis du vil ændre din pasningstid, skal du kontakte dit dagtilbud. Du kan altid ændre med 2 måneders varsel til den 15. eller til den sidste dag i måneden.

Komme- og gåtiderne, som placeres i 2-ugersplanen, er det tidsrum, hvor du er i dagtilbuddet. Det vil sige at den tid, du bruger sammen med dit barn ved aflevering og afhentning også tæller med.

Læs mere på Aarhus kommunes hjemmeside: